אגף א' חינוך ילדים ונוער בסיכון
על האגף
חזון
אגף א' חינוך ילדים ונוער בסיכון, במשרד החינוך מעניק שירותים לכ - 300,000 ילדים ונוער שאותרו על רצף הסיכון.
אנו שואפים להעניק לתלמידים ונוער בסיכון השכלה מיטבית במטרה להביא לצמצום פערים חברתיים וכלכליים ולייצר מוביליות חברתית ושוויון לכלל תלמידי ישראל.
תפיסת העבודה של האגף - פדגוגיה טיפולית
חינוך והשכלה הן אבני דרך משמעותיות בחייו של הילד והמתבגר, העשויות לעצב תפיסת עולם בקבלת החלטות בתחום האישי והמקצועי ובצמצום פערים חברתיים.
תפיסת העבודה האגפית הינה - פדגוגיה טיפולית - תפיסה הרואה בלמידה כלי טיפולי מרכזי.
פדגוגיה טיפולית היא תפיסה תיאורטית ומקצועית העוסקת בקשר שבין נפש התלמיד שחווה בחייו מצבי כישלון, אכזבה ופגיעות רגשיות ופיזיות, לבין תהליכי למידה ועמידה בהישגים לימודיים נורמטיביים.
החיבור בין הפדגוגיה לטיפול, התכנים, שיטות ההוראה ועולם הרגש, מאפשר לקדם את התלמיד לעבר הישגים משמעותיים המובילים לשינוי התודעה שלו כבוגר עצמאי ומצליח.
אגף א' חינוך ילדים ונוער בסיכון אמון על מימוש מטרות המשרד בכל הקשור לצמצום פערים לימודיים ולמניעת נשירה ומפעיל מאמצים רבים ב:
מניעת נשירה וחיזוק אוכלוסיות חלשות ואוכלוסיות בסיכון בתוך המסגרות המוסדיות
צמצום פערים לימודיים והגעה להישגים ותעודות משמעותיות.
פעולות חינוכיות טיפוליות עבור ילדים ובני נוער שנותקו מהמערכות המוסדיות.
האגף פועל למיצוי הפוטנציאל האישי ולגיבוש תפיסת העתיד של ילדים ובני נוער בסיכון
תחומי אחריות ומטרות
עבודת האגף מתבססת בעיקרה על שני צירים מרכזיים
- מניעת נשירה וחיזוק הישגים לימודיים של תלמידים בסיכון
- חיזוק הישגים לימודיים של תלמידים בסיכון
- קידום נוער מנותק (נושר) בתחומי השכלה, תעסוקה, התנדבות, גיוס לצה"ל והשתלבות קהילתית
- הזנת כלל תלמידי מדינת ישראל הזכאים להזנה, לרבות ילדים ונוער בסיכון
עשייתו החינוכית של האגף
פעילות האגף מכוונת לילדים בגילאי לידה עד 18 שנים, החיים במצבים המסכנים אותם במשפחתם ובסביבתם, וכתוצאה ממצבים אלו נפגעת יכולתם לממש את זכויותיהם על פי האמנה לזכויות הילד.
תוכניות האגף
פועלות לאורה של תפיסה כוללנית המדגישה את ההתבוננות בילד כמכלול שלם.
מבוססות על שותפויות הכוללות:
- משרדים ממשלתיים
- גופים רלוונטיים מהמגזר השלישי
- רשויות מקומיות
- רשתות חינוך
- הורים
מטרות
- מניעת נשירה (גלויה וסמויה) ממערכת החינוך
- טיפול בנושרים
- צמצום פערים לימודיים
- הזנה
מחלקות האגף
-
אחריות על תקצוב התכניות הפועלות במסגרת האגף ועל ניהול הכספים.
מנהלת: רחלי דווידיאן
-
אחריות על גיבוש תפיסה וידע מנחה לפיתוח התערבויות אפקטיביות ומענים חדשניים לעבודה עם ילדים ונוער בסיכון.
קידום מחקר בשיתוף מוסדות אקדמיים וגופי מחקר והמשגת ידע השדה לפרקטיקות מיטביות תוך התייחסות להקשרים של תרבות מגדר ומגזר.בנוסף, המחלקה פועלת להובלת מסלולי הכשרה והפיתוח המקצועי לכל בעלי התפקידים ובכל שלבי העבודה באגף.
מנהלת: ענת יצחקי
-
המחלקה לביקור סדיר הוקמה מתוקף חוק לימוד חובה, תש"ט-1949 ופועלת לאכיפתו מתוקף חוזר מנכ"ל, מביקור סדיר למניעת נשירה – 2017.
המחלקה מונה כ-750 קציני ביקור סדיר המתפקדים ופועלים ברשויות המקומיות מתוקף חוזר משרד הפנים.
באחריות המחלקה לאתר תלמידים בסכנת נשירה ממערכות חינוכיות תוך קידום זכותו של כל תלמיד ללמוד במסגרת שתאפשר לו לממש באופן מיטבי את הפוטנציאל האישי שלו.מנהל: רפי בטיט
-
המחלקה פועלת בבתי הספר העל יסודיים, חטיבות הביניים וחטיבה עליונה, במטרה לחזק אוכלוסיות חלשות, באמצעות מגוון רחב ביותר של תכניות שנועדו לקדם את ההישגים הלימודיים של התלמידים ולהגדיל את מספר הזכאים לקבלת תעודת הבגרות בקרב אוכלוסיות לא מבוססות.
מנהלת: ליאת צוריה קליין
-
המחלקה אמונה על הטיפול בבני נוער בגילאי 14-18 אשר נשרו ממסגרות החינוך הפורמליות או אשר מתקשים לתפקד ולהסתגל במסגרות אלו (נשירה סמויה). המענים המוצעים כוללים שירותים חינוכיים-טיפוליים למימוש הפוטנציאל בתחום ההשכלה, התעסוקה, בשירות הצבאי והלאומי, תרומה לקהילה ובמניעת התנהגויות סיכון. לנוער המנותק, מוצעת תכנית השלמת השכלה מותאמת אישית, במסגרת תכנית היל"ה, במגוון מסלולי לימוד בדרך לבגרות.
ממלאת מקום: שרונה מוסאי
-
המחלקה אמונה על מתן המענים הקהילתיים המספקים שירותי חינוך ברצף היום לילדים והורים ביישובי רווחה ושיקום. פעילות המחלקה מושתתת על תפיסת הילד וסביבתו – משפחה, קהילה והמסגרת החינוכית. מבין תכניות המחלקה ניתן למנות את תכנית רווחה חינוכית, התכנית לשיקום שכונות, מרכזים לגיל הרך, מרכזי נוער, מרכזי למידה ביישובי רווחה ומועדוניות.
מנהלת המחלקה: שני תורג'מן
-
המחלקה לבתי ספר ומסגרות ייחודיות אחראית על מסגרות לימוד לילדים ונוער בקצה הרצף החינוכי. המחלקה אמונה על מרכזי החינוך הטכנולוגיים (מח"טים), בתי ספר תיכוניים לתלמידים המצויים בסכנת נשירה ממסגרות החינוך הפורמליות. המח"טים מספקים לתלמידים מענה פדגוגי-טיפולי הנועד למנוע נשירה ולסיים 12 שנות לימוד עם תעודת בגרות טכנולוגית או תעודת הסמכה טכנולוגית, מתוך שאיפה שימשיכו לימודיהם לתעודת טכנאי והנדסאי – י"ג, י"ד.
כמו כן, המחלקה אמונה על המפתנים, בתי ספר לבני נוער שנשרו ממסגרות החינוך הפורמליות המספקים לתלמידים מסגרת חינוכית טיפולית לסיום 12 שנות לימוד ולקבלת תעודת הסמכה טכנולוגית ממשרד החינוך ותעודת סיווג מקצועי של משרד הכלכלה.
במחלקה קיימת תוכנית ייחודית עבור ילדים שהוצאו מבתיהם למרכזי חירום. במסגרת התוכנית לומדים התלמידים בתוך מרכזי החירום.
צוות המחלקה כולל מדריכים ארציים מרכזים המומחים לעבודה עם נוער בסיכון בתחומי הדעת העיקריים: מתמטיקה, אנגלית, שפה עברית, ייעוץ, לקויות למידה וחינוך מיוחד.
מנהלת: נעמה כץ
-
המחלקה אמונה על מערך ההשכלה, במסגרת תוכנית היל"ה, של בני נוער אשר נשרו ממסגרות החינוך הפורמליות. בני נוער אשר הושמו בצו בית משפט במסגרות חסות הנוער. ובשל רמת סיכון גבוהה או קיומם של תיקים פליליים.
ועל מערך ההשכלה של בני נוער אשר נשפטו ומרצים את עונשם בבתי הכלא לנוער.
בנוסף, המחלקה אמונה על תוכניות ייחודיות שמטרתן למנוע נשירה גלויה וסמויה במגזרים השונים. מתוכניות המחלקה: "כנפי רוח" במגזר הדתי לאומי, "שמיים" במגזר הערבי ו"חנוך לנער" במגזר החרדי, "חוות הרועה העיברי" שמטרתה להחזיר ולשלב את נוער הגבעות בקהילה. תוכנית ייחודית נוספת הינה שיתוף הפעולה בין משרדי עם המחלקה למשרד המשפטים לשם יצירת מענים ורצף חינוכי טיפולי עבור בני נוער במסגרות כופות ובתי הכלא לנוער לאחר סיום הצו והשתלבות מטיבה בקהילה.
מנהלת: שרונה מוסאי
-
תכנית ההזנה הלאומית מיושמת מכח חוק ארוחה יומית לתלמיד, התשס"ה – 2005 עבור ילדי גן חובה ותלמידי החינוך היסודי, במוסדות חינוך ביישובים בהם חל צו יום חינוך ארוך (יוח"א), ככל שנכללו באוכלוסייה הזכאית.
בנוסף לתוכנית ההזנה מתוקף חוק יוח"א, מסופקת הזנה גם בתוכניות מיל"ת (מסגרת יום לימודית תוספתית), תוכנית ניצנים של משרד החינוך(בחלק מהרשויות), מרכזי חינוך טכנולוגיים (מח"טים) בחברה הערבית ולתלמידי החינוך המיוחד הנכללים בפיילוט שבו ההזנה היא דרך תכנית ההזנה.
תכנית ההזנה מזינה את הילדים המשתתפים בה בארוחה חמה, בריאה, מאוזנת, מגוונת, איכותית ובטיחותית המותאמת לאוכלוסיות ולגילאים השונים הזכאים לה, על ידי צוות תזונאיות מוסמכות בכפוף להנחיות משרד הבריאות וזאת מתוך דאגה לביטחונם התזונתי וקידום תפיסה חינוכית של אורח חיים בריא. התוכנית מפעילה יועצי מזון מקצועיים המפתחים מוצרים איכותיים ייחודיים לתכנית, מוצרים אלו עומדים בסטנדרטים הגבוהים של איכות מזון.
בדצמבר 2022 עברה תכנית ההזנה לאחריות אגף א' לחינוך ילדים ונוער בסיכון. בשנת תשפ"ג עומד היקף אספקת הארוחה לתלמידים בחמשת התוכניות - יוח"א, ניצנים, מיל"ת, מח"טים וחנ"מ (חינוך מיוחד) על כ- 462,000 ילדים בכל יום חמישה ימים בשבוע (בחלק מהתוכניות גם בחופשות מערכת החינוך). האגף פועל להרחבת ההזנה אל תוכניות חינוכיות נוספות לרבות: מסגרות לילדים ונוער וסיכון מתוך אמונה כי קיים קשר ישיר בין תזונה להישגים לימודיים ואלה יקדמו מוביליות חברתית.
מנהלת: נעמה כץ
מידע נוסף בפורטלים
תוכניות לפי מחלקות
-
המחלקה פועלת בבתי הספר העל יסודיים - בחטיבת ביניים ובחטיבה העליונה
- כיתות מב"ר: כיתת מב"ר היא כיתת אם בשכבות י-יב ומהווה חלק ממערך הכיתות בשכבת הגיל. התוכנית נועדה לחזק תלמידים ברמה רגשית, ערכית וקוגניטיבית כך שיוכלו להשיג זכאות לתעודת בגרות איכותית מיטבית שתאפשר להם להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה.
- כיתות אתגר: תוכנית אתגר שמה דגש מרבי על התמדתם של תלמידיה בשכבות הגיל י- יב ורואה בכיתות אתגר כלי לספק לילדי התוכנית מסגרת יציבה שתקדם אותם לימודית ורגשית.
- תוכנית אמ"ץ: תוכנית תוספתית המיועדת לתלמידים בכיתות אתגר ואשר נועדה למנוע נשירה.
- כיתת תל"ם: תוכנית המיושמת בכיתות ט' ומטרתה להכין את התלמידים למעבר קל וחלק יותר לחטיבה העליונה.
- כיתת מל"א: תוכנית הפועלת במרחב בית ספרי שהוקצה ואובזר בהתאם. מטרת התוכנית הינה הכלה והקניית אסטרטגיות למידה תוך צמצום פערים לימודיים, רגשיים וחברתיים, לשם מיצוי הפוטנציאל של התלמידים ושילובם בכתות האם באופן מיטבי כלומדים עצמאיים.
תוכניות תוספתיות נוספות פועלות בכיתות שח"ר נמצאות באיזור המחלקה בפורטל מוסדות חינוך
-
- מח"טים (מרכזי חינוך טכנולוגיים): בתי ספר המיועדים לתלמידים שהתקשו להתמיד בבתי ספר מקיפים - בתחומי הלמידה, ההתנהגות והביקור הסדיר. בתי ספר אלו מלווים את בני הנוער מבחינה רגשית, התנהגותית ולימודית. כמו כן, בתי הספר מספקים פלטפורמה עבור בני הנוער לתעודת בגרות מלאה ו/או לתעודת הסמכה טכנולוגית.
- מפתנים: בתי ספר בעלי אורינטציה חינוכית-טיפולית, לבני נוער בכיתות ח-יב שנשרו מהמסגרות הפורמליות. בתי ספר אלו פועלים בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה אשר אמונים על המרכיבים הטיפוליים (עבודה סוציאלית) בבית הספר. במפתנים מתקיימים לימודים לתעודת בגרות טכנולוגית, הכוללת 14 יחידות לימוד או יותר, לתעודת סיום 12 שנות לימוד וסיווג מקצועי של משרד הכלכלה.
- מרכזי חירום: מערכת הגנתית, אבחונית וטיפולית מקיפה, המספקת הגנה והתערבות קצרת מועד (כ-3 חודשים) לילדים ונוער בשעת משבר וסכנה. המחלקה מפעילה בתי ספר וליווי פדגוגי לילדים ובני הנוער, על מנת לאפשר למידה גם ברגעי משבר וניתוק.
- העצמה רגשית: תוכנית המיועדת הן לתלמידים והן לצוות ההוראה ומטרתה לתת כלים להתמודדות עם ילדים ונוער בסיכון. להעצים ולשפר את מצבם האישי והרגשי של התלמידים המשתתפים בתוכנית. התוכנית פועלת במח"טים, כיתות אתגר ובקידום נוער היל"ה.
- תהילה לטכנאים: השלמת בחינות הבגרות בהיקף של עד 7 יח' עיוניות בנוסף ליחידות הלימוד הטכנולוגיות המהוות תנאי לקבלה למסלול טכנאים.
- מיזם טכנולוגי חרדי: תוכנית חינוך טכנולוגי ברוח ישיבתית. תוכנית המשלבת מעטפת תמיכה בתלמיד הנושר עם סיוע פדגוגי ותוכנית לימודי קודש.
תכנית לה"ט (לקראת הכשרת טכנאים): תכנית ייחודית עבור התלמידים הלומדים במח"טים, שתאפשר השלמת לימודי טכנאי במסגרת י"ב שנות לימוד. התוכנית מאפשרת מסלול לימודים מואץ מכיתה י ועד כיתה יב שבסיומה יכולים הבוגרים להיות - זכאים לשתי תעודות: תעודת בגרות טכנולוגית/תעודת הסמכה טכנולוגית 2.1 ודיפלומה של טכנאים.
-
- יחידות קידום נוער היל"ה: התוכנית קידום נוער - היל"ה פועלת כ"רשת ביטחון" שפורס משרד החינוך ברשויות המקומיות לטיפול בילדים ובבני נוער שנשרו ממסגרות החינוך הפורמאליות והמצויים בנשירה גלויה. קידום נוער - היל"ה מהווה מסגרת חינוכית ייחודית מוכרת הפועלת לחינוך ולהשלמת השכלה של בני הנוער, מכוונת ליישום חוק לימוד חובה עד סיום 12 שנות לימוד ותעודת בגרות ומסייעת לבני הנוער במעבר לחיים בוגרים, פעילים ומועילים בחברה.
- חממת שילוב: תוכנית התערבות לימודית-חינוכית-טיפולית לשילוב מחדש של נוער המצוי בנשירה גלויה וסמויה; התוכנית נועדה לקדם תלמידים במצבי נשירה במסגרות הלימוד ולשלבם בהן מחדש; התוכנית מורכבת מ-4 עד 5 מקצועות על פי דרישות בית הספר כשהעדיפות ניתנת לשפות ולמתמטיקה והלמידה מתבצעת לפחות 5 פעמים בשבוע ובין 4 ל- 5 שעות כל יום; בנוסף לתחום הלימודי התוכנית נותנת מענה חינוכי, טיפולי וחברתי; התלמידים מדווחים בתקופת לימודיהם כלומדים בתוכנית היל"ה ובית הספר מתחייב לקלוט אותם בחזרה בסיום התוכנית.
- גשרים: התוכנית מיועדת לתלמידי על יסודי המתאפיינים בקשיי תפקוד עם בעיות התנהגות ונמצאים בסיכון לנשירה, לשימוש בסמים ולהתנהגות עבריינית. הפעילות של התוכנית המתקיימת בשיתוף פעולה בין בית הספר בו לומדים התלמידים בסיכון, לבין היחידה לקידום נוער, אשר מפעילה עובד מניעה ייעודי המבצע התערבות חינוכית-טיפולית במישור הפרטני, הקבוצתי, הקהילתי ובמשפחה תוך שמירה על רצף חינוכי. מטרות התוכנית הן שיפור הישגיהם הלימודיים, התנהגות ותפקוד בבית הספר מבחינת ההסתגלות למסגרת. הנערים שישתתפו בפרויקט ישתלבו לפחות בפרויקט קבוצתי-חינוכי אחד של היחידה לקידום נוער בקהילה. כל נער/ה יחוו הצלחה משמעותית בתחום עניין ויזכו להערכה על מצוינות.
-
- רווחה חינוכית: תוכנית הרווחה החינוכית- מתאפיינת ברב גוניות של התכניות החינוכיות שמופנות לכל שכבות הגיל בכל תחומי החינוך. התכנית מכירה בכך שבעייתם של התלמידים משכבות האוכלוסייה החלשות היא מערכתית ויש להקדיש לה משאבים ותשומת לב מקצועית.
- רווחה למיעוטים: תוכנית המתאפיינת ברב גוניות של התכניות החינוכיות שמופנות לכל שכבות הגיל בכל תחומי החינוך- בהתאמה למגזר.
- רווחה לדרוזים: מתאפיינת ברב גוניות של התכניות החינוכיות שמופנות לכל שכבות הגיל בכל תחומי החינוך- בהתאמה למגזר הדרוזי.
- שיקום שכונות: תוכנית הכוללת שני מרכיבים בסיסיים: שיקום פיזי ושיקום חברתי.
- היעדים המרכזיים: צמצום הפערים החברתיים והכלכליים בחברה הישראלית, עיצוב השכונות ומניעת הידרדרותן. היעדים הללו מחייבים שיתוף פעולה בין משרדי: משרד השיכון, החינוך ומשרד התרבות.
- תוכניות תרבות ואומנות ביישובים: תוכנית תרבות ואומנות משמשת כגורם מקצועי המנחה ומספק כלים, תכניות, יוזמות ומענים נוספים, העושים שימוש בתרבות ואומנות ככלים לפיתוח וחיזוק יצירתיות ויצירה בקרב ילדים ונוער בסיכון.
- מועדוניות: מסגרת חינוכית- טיפולית משלימה הפועלת לאחר שעות הלימודים ומספקת מענים לצרכי הילדים בהיבטים הרגשיים, הלימודיים, ההתנהגותיים והחברתיים. המועדונית פועלת באווירה ביתית ומעשירה המקיימת סדר יום קבוע ובו שזורים למידה, שיח טיפולי ופעילויות פנאי והעשרה לילדים בסיכון.
- תוכנית אור בגנים: תוכנית התערבות מוקדמת שנועדה לאפשר לילדים בסיכון על רקע חסך סביבתי כניסה טובה למערכת החינוך; תוכנית התערבות כוללנית מקיפה ואינטנסיבית לילדים בגיל שנה עד 5 הנמצאים בסיכון על רקע חסך סביבתי שמבקרים במסגרות חינוכיות ציבוריות (מעונות יום וגני ילדים טרום חובה); ילדים אלו מקבלים תוך כדי שהותם במסגרת החינוכית תוספת של תוכנית מיוחדת, אינדיבידואלית, המותאמת לצרכיו המיוחדים של כל ילד; ההתערבות המוקדמת נועדה לאפשר כניסה טובה למערכת החינוך ולמנוע כישלון כבר בשלבים המוקדמים; התכנית כוללת גם הדרכה להורים.
- תמיכה בעמותות: מתן תמיכה לעמותות הפועלות עם ילדים ונוער בסיכון בקהילה.
- מרכזי נוער יישוביים: מרכז נוער יישובי מיועד לתת מענה כוללני לבני הנוער בגילאים 12-18 ברצף על פני הסיכון.
המרכז מכיל בתוכו מגוון שירותים ומענים לבני הנוער בשכונה/יישוב. הרעיון המנחה הוא שלכל נער יהיה מענה לצרכיו במקום המרכז את הפעילות, ובכך לאפשר מפגשים אקראיים בין בני בנוער, כשמיתוכם ניתן לצאת לפעילויות מובנות. - פותחים עתיד: תוכנית הפועלת להעניק לילדים ולבני משפחותיהם ביטחון, כלים והזדמנות שווה לצמוח ולממש את הפוטנציאל הייחודי הטמון בהם, זאת באמצעות יצירת מערכת תמיכה רב-ממדית הכוללת שילוב "נאמן" (מבוגר משמעותי) בחיי הילדים וההורים, הנגשת השירותים החברתיים הזמינים, העצמת ההורים ורתימת הקהילה כולה ליצירת סביבה חינוכית תומכת ומקדמת.
- עבודה עם הורים - בפיתוח
-
התוכנית מיועדת לילדים ובני נוער (כיתות גן-י"ב) הנמצאים בסכנת נשירה / מאופיינים בבעיות לימודיות, חברתיות, רגשיות או תחושת ניכור בבית הספר. ילדים שאותרו ע"י הקב"ס, בעזרת הצוות המקצועי של בית הספר ו/או ועדת ההתמדה היישובית, הזקוקים להתייחסות פרטנית על מנת למנוע את נשירתם. מטרת התוכנית: מניעת נשירה,; חיזוק תחושת השייכות לבית הספר והגברת ההישגים הלימודיים תוך השתלבותם החברתית.
תכנית מנ"ע - מניעת נשירה עכשיו. תוכנית המיועדת לסייע לחט"ב ובתי ספר על יסודיים להתמודד באופן מעמיק ושיטתי עם בעיית הנשירה.
-
- תוכנית היל"ה במסגרות חסות הנוער ובתי הכלא לנוער: מסגרות חסות הנוער הן מסגרות חוץ ביתיות ברשות משרד הרווחה אשר מספקות מענה חינוכי טיפולי לנערים ונערות בצו בית משפט. מערך ההשכלה נותן מענה באמצעות תוכנית היל"ה. כל תלמיד משובץ למסלול לימודים בהתאם ליכולותיו וצרכיו ונתפרת לו חליפה ייחודית ומותאמת.
- כנפי רוח: תוכנית התפתחות והעצמה אישית אשר באה לטפל בנשירה סמויה וגלויה של בני נוער ממסגרות חמ"ד לחוות ולגבעות. זאת מתוך הנחה שאם נטפל בנשירה סמויה, בתחושת הניתוק והניכור נוכל למנוע אחוז ניכר מהתנהגויות הסיכון, הנדידה בין המוסדות והנשירה לחוות ולגבעות.
- שמים: תוכנית התפתחות והעצמה אישית אשר באה לטפל בנשירה סמויה בממד הרגשי והתפיסתי בקרב תלמידי המגזר הערבי.
- חנוך לנער: תוכנית התפתחות והעצמה אישית אשר באה לטפל בנשירה סמויה בממד הרגשי והתפיסתי בקרב תלמידי המגזר החרדי בישיבות קטנות מזרמים שונים- ליטאי, חסידי וספרדי. התוכנית כוללת התערבויות פרטניות וקבוצתיות בגילאי 13-17 הנמצאים בסכנת נשירה.
- הרועה העיברי: חווה חינוכית טיפולית המהווה חלופה עבור נוער גבעות תוך העצמה אישית וחברתית על מנת שישתלבו מחדש בקהילה ובחברה. החווה שמה דגש על בניית חוסן אישי ודוגמא אישית.
בעלי תפקידים באגף
שם + דוא"ל |
תפקיד |
טלפון |
||
---|---|---|---|---|
שם + דוא"ל |
תפקיד מנהל אגף א' חינוך ילדים ונוער בסיכון |
טלפון 073-3931648 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד סגן מנהל האגף לפדגוגיה |
טלפון 073-3936610 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד סגנית מנהל האגף למנהל ותקציב |
טלפון 073-3931658 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנהלת המחלקה לרווחה קהילה והורות |
טלפון 073-3931661 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקח, מנהל המחלקה לביקור סדיר ולמניעת נשירה |
טלפון 073-3931686 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת, מנהלת המחלקה לכתות ותכניות שח"ר |
טלפון 073-3931678 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת, מנהלת המחלקה לבתי ספר ומסגרות ייחודיות |
טלפון 073-3931653 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנהלת מרכז הדרכה ארצי והמחלקה למחקר ופיתוח מקצועי |
טלפון 073-3931669 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת ארצית, מנהלת המחלקה לקידום נוער- היל"ה - בחל"ת |
טלפון 073-3936608 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת ארצית, תוכנית היל"ה |
טלפון 073-3936609 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת ארצית, נוער עולה יוצאי אתיופיה |
טלפון 073-3936512 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנהלת המחלקה לנוער עובר חוק ובצל החוק |
טלפון 050-3584728 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד סגנית מנהל מרכז הדרכה ארצי |
טלפון 073-3937873 |
מפקחים במחוזות
שם + דוא"ל |
תפקיד |
טלפון |
||
---|---|---|---|---|
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקח, מתאם האגף וממונה על שח"ר מחוז ירושלים ומנח"י |
טלפון 073-3934311 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת, ממונה על קידום נוער- היל"ה מחוז ירושלים ומנח"י |
טלפון 073-3934257 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת ביקור סדיר, מחוז ירושלים ומנח"י |
טלפון 073-3934258 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקח ביקור סדיר ומתאם האגף, מחוז דרום |
טלפון 073-3933250 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת, ממונה על קידום נוער - היל"ה מחוז דרום |
טלפון 073-3935546 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת, ממונה על שח"ר מחוז דרום |
טלפון 073-3935550 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת, מתכללת האגף וממונה על שח"ר מחוז חיפה |
טלפון 073-3938442 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת, ממונה על קידום נוער - היל"ה מחוז חיפה |
טלפון 073-3938135 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקח, מתאם האגף וממונה על שח"ר מחוז צפון |
טלפון 073-3939334 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת, ממונה על קידום נוער - היל"ה מחוז צפון |
טלפון 073-3939333 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקח ביקור סדיר, מחוז צפון |
טלפון 073-3939330 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת, מתאמת האגף וממונה על שח"ר מחוז ת"א |
טלפון 073-3936818 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת, ממונה על קידום נוער - היל"ה מחוז ת"א |
טלפון 073-3936733 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת ביקור סדיר, מחוז ת"א |
טלפון 073-3936824 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת, מתאמת האגף וממונה על שח"ר מחוז מרכז |
טלפון 073-3937307 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקח, ממונה על קידום נוער - היל"ה מחוז מרכז |
טלפון 073-3937114 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת ביקור סדיר, מחוז מרכז |
טלפון 073-3937539 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת, ממונה על שח"ר בחינוך ההתיישבותי |
טלפון 03-6898825 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקח, מתאם האגף וממונה על שח"ר מחוז חרדי |
טלפון 073-3934062 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקח, ממונה על קידום נוער - היל"ה מחוז חרדי |
טלפון 073-3934046 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקח ביקור סדיר, מחוז חרדי |
טלפון 073-3934061 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מפקחת ביקור סדיר, מחוז חיפה |
טלפון 073-3938139 |
מינהל ותכנון – מטה
שם + דוא"ל |
תפקיד |
טלפון |
||
---|---|---|---|---|
שם + דוא"ל |
תפקיד לשכת מנהל האגף, מרכזת השתלמויות |
טלפון 073-3931649 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנהל ענף תקציב |
טלפון 073-3931675 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מרכזת בכירה, המחלקה למסגרות ייחודיות |
טלפון 073-3931666 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מרכזת, תכניות ובקרה תקציבית |
טלפון 073-3931665 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנהלת ענף, המחלקה לכתות ותכניות שח"ר |
טלפון 073-3931679 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד רכזת תקציבים |
טלפון 073-3931657 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנהלת ענף קב"סים, המחלקה לביקור סדיר ומניעת נשירה |
טלפון 073-3931684 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מרכזת תקציב |
טלפון 073-3931655 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד אחראית משאבים ולוגיסטיקה - מופ |
טלפון 073-3931669 |
מנחים ארציים
שם + דוא"ל |
תפקיד |
טלפון |
||
---|---|---|---|---|
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, הורות ומשפחה |
טלפון 054-6557173 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, תכנית אור לגיל הרך |
טלפון 054-4460403 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, תכנית אור לגיל הרך בחברה הערבית |
טלפון 052-9696810 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, תכניות ביסודי |
טלפון 054-8144508 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, תרבות ואמנות |
טלפון 050-4090333 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, כיתות ותכניות שח"ר |
טלפון 052-3910979 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, כיתות ותכניות שח"ר |
טלפון 054-6397539 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, כיתות ותכניות שח"ר |
טלפון 050-4353666 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, כיתות ותכניות שח"ר |
טלפון 050-5755740 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצי, חסות ונוער |
טלפון 052-2252399 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, ביקור סדיר |
טלפון 050-5330995 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, ביקור סדיר |
טלפון 050-9938238 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצי, תחום מידע |
טלפון 073-3931683 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, לקויות למידה וצרכים מיוחדים |
טלפון 052-4700922 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, אנגלית במסגרות האגף |
טלפון 052-4295705 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצי, שפה במסגרות האגף |
טלפון 054-5993128 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, ייעוץ חינוכי במסגרות האגף |
טלפון 054-8144508 |
||
שם + דוא"ל שגית גלברט |
תפקיד מנחה ארצית, קידום נוער היל"ה |
טלפון 054-6420558 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, כיתות ותכניות שח"ר |
טלפון 050-5498021 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, קידום נוער היל"ה |
טלפון 054-2383010 |
||
שם + דוא"ל עינב לבנה |
תפקיד מנחה ארצית, בתי"ס ומסגרות ייחודיות |
טלפון 054-7919111 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, כיתות ותכניות שח"ר |
טלפון 050-4565500 |
||
שם + דוא"ל מהא יחיה |
תפקיד מנחה ארצית, כיתות ותכניות שח"ר |
טלפון 054-4665109 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מדריכה ארצית, לתכניות עבודה והשתלמויות מטה |
טלפון 050-2208105 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, קידום נוער היל"ה |
טלפון 050-5920958 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצי, מסגרות ייחודיות - מרכזי חירום |
טלפון 052-6273265 |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, חסות הנוער |
טלפון |
||
שם + דוא"ל נוגה לי פיש |
תפקיד מנחה ארצית, כיתות ותכניות שח"ר |
טלפון |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצי, תכנית ההזנה |
טלפון |
||
שם + דוא"ל מתניה פרנקל |
תפקיד מנחה ארצי, בתי"ס מסגרות ייחודיות |
טלפון |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, תרבות ואמנות |
טלפון |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, מרכז הדרכה מו"פ |
טלפון |
||
שם + דוא"ל נוגה דוידסון |
תפקיד מנחה ארצית, כנפי רוח |
טלפון |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה ארצית, כנפי רוח |
טלפון |
בעלי תפקידים במחלקת נוער עובר חוק ובצל החוק
שם + דוא"ל |
תפקיד |
||
---|---|---|---|
שם + דוא"ל |
תפקיד ממונה ארצית לנוער עובר חוק ובצל החוק |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מ"מ רכזת השכלה במעונות חסות הנוער ובתי הכלא לנוער |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד רכזת מרמ"נת |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה פדגוגית במעונות חסות הנוער |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה פדגוגית במעונות חסות הנוער |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה פדגוגית במעונות חסות הנוער |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה פדגוגית במעונות חסות הנוער |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה פדגוגית במעונות חסות הנוער |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה פדגוגית במעונות חסות הנוער |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנחה פדגוגית במעונות חסות הנוער |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנהלת תוכנית כנפי רוח |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד אחראית על הכשרה וליווי של מדריכי התוכנית |
||
שם + דוא"ל |
תפקיד מנהל עמותת "הרועה העיברי" |