מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
המִנהל הפדגוגי
הצהרת נגישות

אוקטובר 2024

share
שתפו עמוד:
אוקטובר 2024

דבר מנהלת האגף, אלה מוזס

דבר מנהלת האגף

צוותי חינוך יקרים,

בואי / אהרן בס

כשאת באה
אל תבואי בידיים ריקות

הביאי איתך שמחה ודבש
וגם עונג ובריאות ופרנסה ואושר
אהבה לכולם וזוגיות שלמה
וקורת גג לנצרכים
ואל תשכחי אוכל
למלא בו מקררים רעבים
ותקוה ! הביאי הרבה תקוה
ובעיקר אחדות ושלום בנינו

בסדר, שנה? תהיי טובה
ואל תאכזבי מתוקה שכמותך
כולנו כאן מחכים לך שתבואי
בברכה


שנה חדשה
התחלה חדשה
למודי נסיון ותובנות
ממשיכים בדרך עם ארגז חוויות, כלים ורגעים….
חלקם טובים ומחזקים, חלקם קשים ומורכבים, ביטוי פנימי לפסיפס הישראלי.

בימים אלה, הגיזרה הצפונית הופכת לגזרה קשוחה שאינה מאפשרת למידה פיזית והמצאות במרחבי הלמידה שהם הבית של כולנו.
יותר ויותר תלמידים וצוותי חינוך עוברים ללמידה מרחוק. לשמחתי הרבה, בשנה האחרונה העמקנו ושיפרנו באופן משמעותי, נרחב ואיכותי את המענים הדיגיטליים, באמצעות בית הספר הוירטואלי. כולנו תקווה שנחזור במהרה לשגרה. אנחנו כאן למענכם ולשירותכם בכל עניין ולכל בקשה.
התחלנו את השנה בביקורים במסגרות שונות, ביקורים אלה מילאו אותנו בהתרגשות ובתחושת גאווה. כל כך הרבה עשייה משמעותית וייחודית, התבוננות פרסונלית על כל תלמיד, ראייה רחבה כלפי צרכיו השונים ובניית מערכת איכותית ומושקעת שמשקפת את מהות העשייה-בניית חוסן- חינוך בונה חברה.
מודה מקרב לב למוסדות החינוך שאירחו אותנו בחודש האחרון (מחוז דרום, מחוז התיישבותי…) ומצפה לביקורים הבאים, אחרי החגים.
תוכניות רבות יצאו לדרך השנה, למרות המורכבויות הרבות. בצל המלחמה בחרנו להמשיך לפתח להעמיק ולהטמיע- מתווה הבגרויות החדש, סמסטר ראשון בתיכון, שילוב בינה מלאכותית בעבודות הגמר ובכלל, בית הספר הוירטואלי, דוקאטי, ליווי דיפרנציאלי ועוד.

מידי חודש נתייחס במספר מילים לתוכנית שהאגף מוביל והפעם זרקור על חטיבת הנעורים ובית ספר עולם מתוך רצון לייצר תפיסה שש שנתית המעניקה גמישות ואוטונומיה למנהלי בתי הספר להוביל מוסדות חינוך המבוססים למידה התנסותית המאפשרת לצאת למרחבי החיים תוך חווית למידה רלוונטית פרסונלית ומעצימה.
אנו נעדכן אתכם לאורך כל הדרך במסע מרתק זה ומאמינים שבשנה הבאה נרחיב את התפיסה בקרב מוסדות חינוך נוספים שירצו לפתח מודלים ייחודיים.

בתקווה לשנה טובה ומבורכת, שנה שקטה ומחזקת,
חזרתם של השבויים הביתה במהרה והחלמת הפצועים.


כאן בשבילכם,
אלה מוזס וכל צוות האגף

חדש ומתחדש

  • עלון אגף חדש

    בשמחה אנחנו משתפים בנראות החדשה לשנה זו של העלון. אנחנו מזמינים אתכם לשתף אותנו בהצעות שלכם, מערכי שיעור מעניינים, מיזמים או כל מה שתרצו.

  • עבודות גמר בסיוע בינה מלאכותית יוצרת

    ערכה לרכזים ומנחים של עבודות הגמר. מדריך וארגז כלים ופרקטיקות לשימוש מושכל, מועיל ואתי בבינה מלאכותית לאורך כל תהליך כתיבת עבודות הגמר, משלב בחירת הנושא ועד להשלמת העבודה.
    הערכה מתאימה רק לעבודות גמר? ממש לא - היא שימושית גם לעבודות חקר קטנות יותר.
    פיתחנו אותה בניסוי ״עבודות גמר בסיוע בינה מלאכותית יוצרת״ בשדה החינוכי עצמו, בהובלת המכון למחקר יישומי של בינה מלאכותית והפיקוח על עבודות גמר באגף א׳ חינוך על-יסודי במינהל הפדגוגי ובהשתתפות ורכזים ורכזות של עבודות הגמר ב-16 מוסדות חינוך על יסודיים ותוכניות יחודיות.

  • מידעון עבודות גמר

    המידעון לשנת תשפ"ה זמין לרשותכם רכזים ומנחים בקישור המצורף בפורטל, לצד מידע מקיף.

  • טיפ גפ"ן

    הטיפ השבועי של גפ"ן - בחינוך העל יסודי מתפרסם מידי שבוע ומהווה אמצעי לתקשורת ישירה בין המטה לכלל השותפים.
    בטיפ מדורים קבועים המקלים על ההתמצאות והמעקב אחר הנדרש בנקודת הזמן, עדכונים שוטפים וחידושים. בנוסף מתפרסמים בו המלצות וקישורים חשובים. 

מדברים מהשטח

הודעות נהלים והנחיות

על שולחן המנהל הפדגוגי

עלונים קודמים